Projekty badawcze
Polskie uczelnie XXI wieku,
tezy IPWC na temat aktualnego i przyszłego modelu szkolnictwa wyższego w Polsce, wrzesień 2005 r.
Społeczno – ekonomiczne mechanizmy kształtujące decyzje o inwestycjach edukacyjnych,
grant KBN, nr umowy 1350/H02/2002/22, nr projektu 2 HO2C 103 22, ukończony w 2004 r.
Project No STPA – 2001-00004 Technology Assessment in Europe; between Method and Impact (TAMI),
przy współpracy z European Academy for the Study of Scientific and Technological Advances Bad Neuenahr – Ahrweiler (EA), Niemcy.
Celem Projektu było poszukiwanie metod możliwie obiektywnej i uniwersalnej oceny efektywności przedsięwzięć naukowych i technologicznych. Wynikiem dwóch lat pracy była monografia pt.: „Bridges between Science and Society”, do której Instytut opracował rozdział poświęcony kulturowym uwarunkowaniom projektów technologicznych oraz materiały popularyzujące wyniki projektu w środowisku parlamentarzystów.
Projekt ukończono w 2004 r.
Ekonomiczne i społeczne skutki niedostatków edukacyjnych społeczeństwa polskiego,
realizacja we współpracy z Fundacją Bankową im. Leopolda Kronenberga, prace zakończono w 2002 r.
Koszty kształcenia w szkołach wyższych,
na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej, ukończono w czerwcu 1999 r.
Polska a Integracja Europejska w Edukacji – propozycje i zagrożenia,
dla Komitetu Integracji Europejskiej (finansowanie z funduszu PHARE FIESTA II), raport końcowy złożono w KIE 30 listopada 1998 r.